jenskebotden.reismee.nl

Duluth

Hee allemaal,

Er is in de tussentijd weer een hoop dingen gebeurt. Veel te veel om te vertellen in een blog dus misschien moet ik maar wat vaker een blog gaan schrijven.

In de vorige blogpost was ik gebleven bij Duluth. Dit was echt geweldig! Maar voor het zo ver was hadden we spirit week. Elke dag was er een dress up day, op maandag was het bijvoorbeeld America day en op dinsdag denim tuesday. En sommige mensen gingen echt all out! Het was heel leuk om te zien dat mensen er niet om geven wat andere gaan denken over hun outfits maar gewoon gek doen. Op de vrijdag had ik maar twee uurtjes les want we moesten namelijk met het cross country team met de football van de footballgame die die avond was, van de stad van de tegenstanders naar ons eigen dorpje rennen. Het was wel 30 miles. Gelukkig konden we wel afwisselen met rennen. Erna zijn we met het hele team naar unhinged pizza geweest. Dit is een all you can eat buffet en heeeeeell erg lekker. 's avonds met de football game mochten we een korte act uitvoeren met fakkels op het football veld en werd het volkslied gezongen. Op deze momentjes krijg ik toch altijd wel even kippenvel, want dan realiseer ik me dat ik toch echt in Amerika ben.

Na de game was het tijd om te vertrekken naar Duluth! De rest van het team ging pas op zaterdag maar ik ging al een dagje eerder met mijn gastgezin. We hadden 's avonds geen tijd meer om naar het waterpark te gaan bij het hotel en zijn gaan slapen, want de volgende dag had ik een race van cross country. Wat was het zwaar met alle bergen en de modder, maar hey ik leef nog. Die avond sliepen we met het cross country team in het hotel. Dat was ook heel erg gezellig, en leer je elkaar ook wat beter kennen. Na een morning run de volgende dag, was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan. Onderweg zijn we ook nog gestopt bij een mooi state park en heb ik met een paar meiden wat foto's gemaakt.

Verder heb ik deze maand ook mijn 50e dag in Amerika met vriendinnen gevierd, ben ik naar de grootste candy store van Minnesota geweest en een universiteit bezocht met een vriendin van mij. Zij gaat volgend jaar studeren. Universiteiten hier zijn wel echt heel erg duur. De universiteit die wij bezocht hadden was 18.000 dollar per jaar en dat is dan nog ' goedkoop' want je hebt er ook van 40.000 dollar per jaar!? Mij hoor je niet meer zeuren over het collegegeld in Nederland hoor haha. Ook ben ik met mijn gastgezin naar de bioscoop gegaan. Ik heb het echt getroffen met dit gezin. Ze zijn zo ontzettend aardig en willen ook leuke dingen doen. Soms voelt het ook alsof ik ze al een paar jaar ken in plaats van vier weken.

Afgelopen zaterdag ben ik met vriendinnen naar the Mall of America geweest. Dit was ook wel een ervaring op zich. Er was gewoon een attractie park in een Mall, het was echt ontzettend groot. Ook kon ik daar weer Nederlands praten want Felice was er ook. Ik heb haar in New York ontmoet, ze zat in de zelfde oriëntatie groep en woont dus niet al te ver van mij vandaag. Het was heel erg fijn om haar weer te kunnen zien.

De eerste voorbereiden voor het grote prom (een soort van gala in Nederland maar veeeeell beter) zijn al begonnen, ook al duurt het nog een half jaar voordat het zo ver is. Ik heb me aangemeld voor de prom comité en mag dus helpen het te organiseren. Erg leuk om te doen!

Dit was het weer voor deze maand. Zoals je kunt lezen zijn alle ingrediënten er voor een leuk jaar.. Nu is het aan mij om die heimwee een plekje te geven en er iets van te maken. Want hoeveel ik thuis ook mis, ik kom over een tijdje gewoon weer terug naar huis hoor ;) Het was ook heel erg fijn om jullie reacties te lezen, echt super lief!! Dus blijf dat vooral doen, ik lees ze allemaal <3

Tot de volgende blog post !!!!!

(wat niet te lang zal duren, want ik wil wat vaker iets gaan uploaden, als dat lukt)

Reacties

Reacties

Kyra

Ahhhh leuk zo’n gala !!! Echt gaaf ??
Xxx Kyra ?

Wesley

Klinkt prima zo'n grote candy store haha. Nog veel plezier in America??

Mieke

Super leuk om te lezen! Het echte leven van een American girl!

nel

blijven genieten en leren, we zien je graag pas terug over een paar maanden.

Tamara

Wat fijn te lezen dat je zo all American alles doet. Wauw prom das toch echt wel anders als gala hier lijkt me. Aan je toon te lezen heb je enorm veel plezier. Geniet er lekker van.....dan lees ik nog vrolijk je blogs mee

Bertie Manders

Hallo Jenske,
Zo te horen heb je genoeg te doen in Amerika. Knap dat je je hebt aangemeld om het gala mee te organiseren. Geniet van deze bijzondere ervaring.
Groetjes, tante Bertie

Tanja

Wat wordt er veel georganiseerd, keileuk! En sommige dingen.....typisch Amerikaans ? attractiepark in een winkelcentrum.....? why not!
Enjoy Jenn ?

Ymke

Hee Jenske!

Echt heeeel gaaf allemaal! Have fun!

???

Anny Classens

Hej Jenske
Go for it girl!!!
Probeer te genieten meid!!
Het komt allemaal goed!!
Je doet het gigantisch goed, ben eens trots op jezelf.
Goed dat je je aangemeld hebt voor het organiseren van de prom!!!
Groetjes Anny

Janne

Echt een hele goede blog! Blijf genieten van de kleine mooie momenten. (In het bijzonder de laatste alinea was echt heel mooi!) I’m proud of you!

Tilly.

Wat een leuk en spannend verhaal, en wat een fijn gast gezin heb je nu. Dus meid, geniet van alles, en succes met het organiseren van de PROM, je kunt het! Ze zijn allemaal kei trots op jou. Groetjes, en tot weer.

Tante monique

Ha meid leuk om te lezen. Je had er zondag tijdens Skype er ook over maar nu kan ik het op mijn gemak lezen. Klinkt goed dat je mee gaat organiseren, echt iets voor jou en wie weet kan je iets Nederlands toevoegen ?. Geniet er van en tot volgende keer. ??

Jeroen Rian Lynn Evi Breg en Ties

Heey Jenske,,
wat super om dit positieve verhaal te lezen!
en natuurlijk geweldig om te lezen dat je blij bent in het nieuwe "gast"gezin.
hoop dat de heimwee snel een plekje krijgt!, maar zonder heimwee zou het niet goed zijn natuurlijk.
tot het volgende verhaal maar weer.

Heel veel groetjes uit het herfstachtige miezerige Vredepeel... (dat mis je hier niet ;) )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active