jenskebotden.reismee.nl

-36 in Minnesota????

De tijd gaat nu toch wel echt heel erg snel. Nog eventjes en dan sta ik weer op Nederlandse bodem. Het vliegticket is inmiddels geboekt en ik ben bezig met het pakken van me koffer. Maar nog eventjes kort over wat er de afgelopen twee weken nog allemaal is gebeurt. 

Het is natuurlijk kerstmis geweest. Dit is toch wel echt over the top here. Ik heb het met mijn gastgezin gevierd. We hebben lekker gegeten, hun familie was op bezoek gekomen voor een paar dagen en we zijn heel erg verwend met cadeautjes,. Maar dat vind ik niet erg natuurlijk! We hebben ook een weekje vrij gekregen van school waarin ik met vrienden afgesproken heb. Zo hebben we onze nagels laten doen, zijn we gaan schaatsen en naar de film geweest. Dit was een ervaring op zich! We waren in een ' niet al te grote' bioscoop, die voor mij gigantisch was en iets van 20 zalen had die er heel erg fancy uit zien. Wij zaten er in eentje waar je van die stoelen had die je helemaal aan kon passen zoals je wilde. Dus als je het als een bed wil gebruiken kan dat gewoon, het verbaast me dan ook niks dat mensen hier in slaap vallen in de bios haha, zo comfortabel.  Ook zijn we wat gaan shoppen en ben ik naar heel erg veel basketball games geweest de afgelopen maand. Dit vind ik een leuke sport om te kijken (veel beter als American football, snapte er niks van) en buiten de game om is het ook erg gezellig om met vrienden samen in de auto er naar heen te rijden, sommige wedstrijden zijn we een uur rijden maar dat vinden ze hier helemaal niet lang omdat alles ver weg is. Vaak wordt er veel gekletst, geroddeld en gezongen of eventjes gestopt bij de Mc of DQ. 

De temperatuur is toch ook al wel heel erg koud nu. Laatst was het een gevoelstemperatuur van maar liefs -36. In Nederland zeggen ze dan van oh t zal wel anders aanvoelen toch? Maar het is toch echt wel heel erg koud. Met dat weer zorg je er toch wel voor dat je niet naar buiten hoeft te gaan. 

We hebben hier ook nog oud op nieuw gevierd. Dit doen ze hier toch wel anders als dat ze dat in Nederland doen. Hier gaan ze soms afspreken met vrienden / familie of soms dat niet eens en dan kijken ze op tv naar de "balldrop" in times square en erna lekker naar bed toe. Geen vuurwerk en extra laat opblijven dus. Verder begon school weer op 2 januari. Die schoolweek zit er inmiddels al weer op en volgende week gaat dan toch echt de laatste week school zijn. Ik heb nog erg veel leuke dingen op de planning staan dus dat is voor de volgende keer!

Byeee, and see u soon!  

Reacties

Reacties

Rian

Geniet nog even van het daar zijn, en dan heerlijk lekker naar huis. waar het warm is kwa temperatuur en warm van liefde!
tot snel.

Mieke

Hey jenske. Brrrrr ben ik blij dat het hier niet zo koud is... moet d'r niet aandenken... Nog heel veel plezier daar met de laatste week. En tot snel!

Maarten

Hartikke leuk verhaal Jenske!! Doet mij heel veel aan mijn jeugd denken in Australië . Geniet nog even een tijdje daar en we’ll see you soon.

nel

Ofschoon je verlangt naar huis, zal het afscheid best wel pijn doen. Geniet nog en een goede reis toegewenst. Tot snel in Venray.

marion

Het is iedere keer weer leuk om te lezen! Groetjes :) tot gauw.

anny classens

Hej Jenske.
min 36 is wel heel erg koud. Je schrijft dat je nog 1 weekje school hebt, dus nu gaat het aftellen hard. Je zult dadelijk vast terug kijken op de enorme leuke dingen die je daar allemaal gedaan hebt. Geniet er nog van en dan alvast een goede vlucht huiswaarts.
Groetjes Anny

Franzis Classens

Hoi Jenske. Nu gaat het aftellen dus echt beginnen. Heb op afstand je grote avontuur gevolgd en vind het ontzettend knap dat je dit allemaal gedaan hebt. Hoop dat je hier straks met veel voldoening en trots op terug zult kunnen kijken. Voor nu nog even heel veel plezier het afscheid zal niet gemakkelijk zijn maar het gevoel om weer naar huis te mogen zal alles goed maken. Geniet ervan meisje en voor straks een hele goeie vlucht. Heel veel lieve groetjes uur Cassele.

Karin Hendrick-van Vegchel

Bijna thuis!!!!!! YES!!! Geniet nog ff van de laatste dagen en ik hoor graag over je “nagel behandeling”. Kom je snel een keer met mama mee? Groetjes uit t “warme” Nederland

Tilly.

Wat een verhaal weer, en een van de laatste! Ja Jenske nog ff, en dan is het zover. Geniet nog van de laatste week, alhoewel het niet mee zal vallen om daar afscheid te nemen van je vrienden, maar je gaat met een PRETTIG vooruitzicht! Hou je taai, een goede en fijne vlucht naar Nederland, YESSSSS, jippie. Gr.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active