jenskebotden.reismee.nl

I survived the first week of school ?

Deze woensdag was het dan eindelijk zo ver, ik mocht naar school. Hier zou ik normaal niet persee blij van zijn geworden, maar de reden om een uitwisselingsjaar te doen was denk ik toch wel om de highschool experience op te doen.

Om 6.30 was de bus op het einde van de driveway. Een echte gele schoolbus, ze zien er alleen wat leuker uit dan dat ze comfortabel zijn. Maar goed, mijn eerste schooldag.. Ik kwam op school en het begon al goed, ik kon mijn locker niet vinden. Na 10 minuten had ik het toch kunnen vinden en ging ik met mijn rugzak het klaslokaal in (wat ook een Challenge was om te vinden.) Alleen je mag blijkbaar niet met een rugzak op school rondlopen omdat er een geweer in zou kunnen zitten dus moest ik weer terug naar me kluisje om me rugzak op te bergen, goede eerste indruk hahah. Na een paar uur les te hebben gehad (nouja les, de leraren waren eigenlijk alleen maar aan het praten over de regels en zichzelf) was het pauze. Hier was ik best een beetje nerveus voor, maar gelukkig vroeg een van de meiden van cross country of ik bij hun kwam zitten dus ik hoefde geen lunch te eten in mijn eentje :) Het is eigenlijk net zo'n aula als in highschool musical met de tafeltjes en stoelen aan elkaar vast en een heel erg grote kantine. Het meeste eten was eigenlijk cheeseburger of pizza dus niet heel erg veel variatie haha, dus ik neem tot nu toe mijn eigen lunch mee.

Na mijn eerste dag school had ik cross country practice. Het was gelukkig niet zo'n zware training omdat we de dag erna een wedstrijd zouden hebben. S'avonds zijn we met de meiden van het team naar Tarin gegaan om te samen te gaan avondeten. Dit was heel erg gezellig. En we hebben een hoop Oreo koekjes gegeten, daar kan ik wel aan wennen.

Omdat je hier al een rijbewijs kan halen vanaf 16 heeft eigenlijk iedereen van mijn leeftijd een eigen auto en een van de meiden was zo lief geweest om mij weer terug naar huis te brengen.

De tweede dag ging gelukkig wel wat beter als de eerste. Ookal had ik me verslapen, want mijn wekker was niet af gegaan. Ik had precies 10 minuten voordat de schoolbus kwam dus dat was even haasten. Maar eenmaal op school zag ik dat ik er zo rampzalig nog niet bij liep, want veel mensen hadden zich mooi gekleed voor de eerste schooldag maar vandaag liepen de meeste mensen al in sportkleding.

Ik begin nu ook al steeds meer mensen te ontmoeten en mensen vinden je wel 'interessant' omdat je ergens anders vandaan komt. In de gangen zijn er ook veel mensen die steeds 'heeii Jen' zeggen zonder dat ik weet wie de zijn ?. Ze noemen me hier Jen omdat jenske een beetje te moeilijk blijkt te zijn.

Het zevende uur mochten we gaan omdat we een wedstrijd hadden van cross country. Ik Ben mee gegaan om te gaan supporten en te kijken hoe het er bij zo'n wedstrijd aan toe gaat. Ik heb nog niet mee gerend omdat ik dat een iets te grote uitdaging zou zijn. Maar a.s dinsdag gaat mijn eerste wedstrijd zijn, dus spannend! De busrit was erg gezellig dus het was een geslaagde dag.

School begint inmiddels al een beetje te wennen gelukkig en ik begin al wat namen te onthouden van iedereen (ik kan me nu voorstellen wat de leraren door moeten maken met namen haha). Ik heb ook graphic design gewisseld voor drawings, omdat de meeste mensen bij graphic design heel technisch zijn en wisten wat ze deden en ik pas daar niet echt tussen. En maar goed ook want drawings bevalt me nu al beter!

Ook op school zijn me wat verschillen op gevallen. Ten eerste je hebt hier een dresscode. Je mag bijvoorbeeld niet met 'ongepaste' teksten op je T-shirt lopen of een naveltruitje dragen.

Aan de deuren van de klaslokalen zitten aan de buitenkant geen klinken, dus als je te laat bent moet je wel op de deur kloppen dus ongemerkt naar binnen sneaken gaat hier niet helaas.

En de verhouding tussen leraar en leerling is ook wat closer en leraren doen deze baan omdat ze je graag willen helpen want een leraar wordt hier niet zo goed betaald. En je merkt ook echt dat ze je heel graag willen helpen en ze vertellen ook veel persoonlijke dingen over zichzelf.

Vandaag na school hadde we een leuke practice met cross country. We gingen namelijk zwemmen! En aangezien ik op synchroon zwemmen heb gezeten heb ik de meiden na de training wat kunstjes geleerd. Dit was heel gezellig en we zijn nog een tijdje blijven zwemmen.

Op zaterdagochtend hadden we ook training, dit keer bij de coach thuis. Dit was echt een intensieve workout maar gelukkig gingen we erna met zijn alle bij de coach ontbijten.

Ik begin al best close te worden met het cross country team omdat je ze zes keer in de week ziet en iets doet wat je allemaal leuk vind. Dus ik heb het hier erg naar mijn zin!

volgende week vrijdag ga ik met Maddy naar mijn eerste football game dus jullie zullen dan horen hoe dit is geweest.


Groetjes jenske (of Jen)

Reacties

Reacties

Monika

He meid, goed om te horen dat highschool zo goed bevalt! Power to Jenn? Je komt als een echte topsporter terug?

Tanja

'T klinkt alsof je in zo'n Amerikaanse serie zit ???
Fijn om te lezen dat je school zo leuk vind en dat je al vrienden maakt. En lekker je energie kwijt kunnen met sporten ???
Tof ?

Anny Classens

Hej Jenn.
Leuk om te horen dat je het steeds meer naar je zin krijgt.
Lijkt wel zo'n Americaanse serie waarin je beland bent.
Geniet er van.
Groetjes

Liliane Beerkens

Leuk om te horen dat nu alles op z'n plekje valt

Tante monique

Ha jenn ? hoe verzinnen ze het ?. Fijn om te horen dat highschool leuk is en je je energie kwijt kunt in sporten in zo'n fijne groep! Ze vangen je liefdevol op dat hoor ik wel. Hopelijk binnenkort nog meer goed nieuws van jou.??

Tilly.

Hoi Jenske, wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Dus sportvrouwtje, bij deze HEEL VEEL succes en tot horens. Gr.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active