jenskebotden.reismee.nl

Waarom ik eerder naar huis kom...

Heehee, even een update. Ik kom eerder naar huis.. Een tijdje geleden is mij de keuze gegeven om te stoppen na een semester (dus 5 maanden), in plaats van twee semesters (10 maanden). Hier heb ik erg lang over zitten piekeren en dat heeft me toch wel echt bezig gehouden, dus er moest een keuze gemaakt worden. En die heb ik afgelopen vrijdag genomen. Het was echt geen makkelijke keuze om te maken, maar zoals je aan de titel kon heb ik voor de vijf maanden gekozen. Dit is omdat ik het zelfs na drie maanden nog steeds niet echt helemaal goed met me ging, dus er moest iets veranderen, want zo kon het niet nog zeven maanden door gaan. Daar ben ik de afgelopen weken, ofja eigenlijk al maanden mee bezig geweest. Bv door geen contact te hebben met Nederland en wat andere dingetjes. Toch veranderde de situatie nog niet heel veel. Dus vandaar dat ik er voor gekozen heb eerder te stoppen. En ik vind het opzich ook wel jammer dat ik het niet af kan maken, want er zijn zeker heel veel dingen en ervaringen die ik hier nu misloop. Maar het vooruitzicht om straks naar huis te gaan is ook wel heel erg fijn. Maar..... Zover is het nog niet. En zodra ik de beslissing genomen had voelde ik me heel erg opgelucht en de heimwee was ineens weg. Want over nog maar een maand zal ik het hier achter moeten laten, dus ik kan maar beter echt van deze maand gaan genieten. En hier ben ik al mee bezig. Ik ga er de beste maand OOIT van maken! En ik merk ook gelijk dat ik me een stuk beter voel nu.

Zo heb ik deze week al een paar keer afgesproken en staan er nog heel veel leuke dingen in het vooruitzicht dat ik ga doen met mijn vriendinnen. Ook heb ik een bucketlist gemaakt met dingen die ik hier wil doen en iedereen wil me daar heel graag mee helpen, echt super fijn! Ook ben ik me gaan realiseren hoe bijzonder het is wat ik hier nu allemaal op gebouwd heb in een hele korte tijd. Ik heb hier nu echt gewoon een tweede leven met super leuke vriendinnen, een leuke school en een leuke familie. Hier ben ik echt heel dankbaar voor. En ookal maak ik het programma niet af. Ik zie het niet als falen. Het is gewoon iets anders gelopen als gepland. Maar ookal zit ik hier nog niet zo lang, de ervaringen en levenslessen die ik opgedaan heb zal ik zeker nooit vergeten! Dus het is het allemaal helemaal waard geweest. En opzich vijf maanden.. da's ook niet niks.

Ik zal proberen deze laatste weken wat vaker te schrijven want deze maand gaat er gewoon heel veel leuks gebeuren, en het zal probably ook wel weer heel snel voorbij zijn. En voordat ik het weet moet ik afscheid nemen van de mensen en het leven hier en kan ik het Nederlandse leven weer opakken. Wanneer dit zal zijn is nog niet zeker, want het vliegticket is nog niet geboekt. Maar het zal ongeveer halverwege januari zijn.

Groetjes!

(Ik verwacht natuurlijk een welkomscommite en een hoop knuffels van jullie op het vliegveld :))

Reacties

Reacties

diny rutten

5 maanden is ook lang geniet er nog van .
groetjes tante Diny.

Ome Michel

Hey meid,

Geniet nog van de komende weken, we gaan je snel weer zien.

groetjes uit Boxmeer :-)

Anny

Hej Jenske. Je hebt het top gedaan. 5 maanden is een hele tijd. Een brok levenservaring die je mooi mee kan nemen in je verdere leven. Geniet nog van de tijd daar. Het komt allemaal goed meiske!!

Jovita

Lieve Jenske,
Ik zou het zeggen ga lekker vollop genieten van je laatste tijd in Amerika en maak iets moois van. Je hebt het super goed gedaan!!! Dikke knuffel van ons allemaal!

Rian

Heee Jenske.
Wat goed dat je de knoop hebt door gehakt!. Geniet van je laatste maand.. en tot??? Januarie! ?

Mieke

Jenske wat zijn we super trots op jou! Je hebt zo je best gedaan om een echte American highschool girl te worden. Deze ervaring neemt niemand meer van je af. Wij zullen je zeker opwachten als je terug komt!

nel

Het is een verstandige beslissing, knap van je. Amerika loopt niet weg en je kunt altijd nog een keer terug. Terug naar je US vrienden en 2e familie.
En je weet het, we hebben bij de Zwaan een plek voor je vrijgehouden.
Nog een fijne tijd, fijne feestdagen en we zien je snel weer in 2018.

Tilly.

Hoi Jenske, je hebt er goed aan gedaan om hiervoor te kiezen. Je hebt heel wat levenslessen daar opgedaan. En dat nemen ze jou niet meer af, toppie meid.
Geniet nog maar van de fijne dagen daar. Een sprankelend en een knallend 2018. Gr.

Opa

Super Jenske. We ontvangen jou met open armen en zijn blij met jou keuze die je gemaakt hebt Kekky liefs van opa en oma

Maarten

Jenske we ontvangen jou met open armen!! Je hebt naar je hart geluisterd en dat is heel belangrijk in het leven !!! Take care girl and enjoy ? the last month over there. Have a merry Christmas and a Happy New Year. ?? see you soon!!!

Tanja

Ik begrijp je opluchting helemaal! nu is er ruimte in je koppie voor “echt genieten”
Knap dat je zelf die knoop hebt doorgehakt.
Tot over een aantal weekjes dan!
Bye-bye ?

Tante monique

Ha meid jou beslissing moet je ook niet als falen zien. Het liep inderdaad anders als verwacht. We zijn evengoed trots op jou. Ga de komende periode lekker genieten en knallend het nieuwe jaar in. We horen wel wanneer de terug datum vast staat. Wie weet staan wij op vliegveld je op te wachten en als dat niet lukt zien we elkaar zeer zeker in de peel. ??

Marion

Lieve Jenske. Ik had t gehoord van mam. Ben eigenlijk best trots op jou! Fantastisch dat je zelf de beslissing hebt genomen en wat heerlijk dat de mogelijkheid om eerder naar huis te komen ook weer de deur opent om van je laatste maand te kunnen genieten. Heel veel plezier nog en tot binnenkort weer op Nederlandse bodem xox

Anneke (Metameer)

Hé Jenske,
je bent hoe dan ook een bikkel - ten eerste dat je het aandurfde om naar Amerika te gaan en door te zetten wanneer het zwaar was en ten tweede dat je ook het lef hebt om ergens een punt achter te zetten wanneer dat het beste is.
Ik hoop dat je genoten hebt van een echte Amerikaanse kerst (heb je dat ook een keer ondergaan :-)) en de laatste dagen / weken in de VS? Alle goeds voor 2018! Een nieuw jaar met nieuwe avonturen!
hartelijke groet van Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active