jenskebotden.reismee.nl

De eerste 100 dagen zitten er op !

Thanksgiving is alweer om de hoek en kerstmis staat voor de deur! Dit is al duidelijk te zien hiero, mensen gaan er echt helemaal voor! Het is van of je gaat helemaal los of je rot maar lekker op haha. Dus de huizen zijn al erg mooi versiert en overal hoor je kerstmuziek. Afgelopen weekend heb ik ook alvast een beetje kerstmis gevierd. We hadden een event met andere uitwisselingen hier in de regio secret santa gedaan. We hadden dus allemaal een cadeau voor elkaar gekocht en een ruilspel gedaan. Het was ook erg leuk om ook de Nederlandse meiden weer te spreken, da's altijd gezellig! Ook is Felice een weekendje hier komen logeren.

Thanksgiving was niet zo groots als dat ik het me altijd voorgesteld had maar evengoed niet minder leuk! Op woensdag ben ik samen met vriendinnen gaan helpen met een thanksgiving maaltijd te maken voor de kerk. Mensen die alleen zijn of niet genoeg geld hebben om zelf een maaltijd te kunnen maken kunnen hier naar toe komen. Grace en ik mochten de kalkoenen open gaan snijden. Zoiets had ik nooit van mezelf verwacht te doen! Want ik vind t eigenlijk maar heel smerig, en dat was t ook wel maar na de eerste kalkoen kon ik me er wel over heen zetten (we moesten er 8 doen) en werd het nog best interessant haha.

Hierna hadden we voor twee dagen vrij van school, yessss! Op donderdag was het dan thanskgiving. We hadden erg lekker en veel gegeten en erna zijn we naar de bioscoop gegaan en zijn we alvast gaan black friday shoppen (het begint op donderdagavond, ook al heet het black FRIDAY, maargoed) Dit houdt in dat alles in de winkel flink in de sale is. De winkel was dan ook vol met mensen en de wachtlijn voor de kassa was maar liefst 35 minuten !?

Vandaag is ook het nieuwe trimester op school begonnen, dus ik heb nieuwe vakken en ook nieuwe mensen in de klas. Nu heb ik het eerste uur advanced algebra, het tweede uur studyhall (een les om je huiswerk te maken) het derde uur heb ik engels, het vierde uur heb ik band (jaja, ik speel nu mee in de schoolband, en het is gewoon een schoolvak, super leuk!) en erna is het pauze van een uur. Het vijfde uur heb ik koken (nog steeds raar dat dit gewoon een schoolvak is), deze les vind ik erg leuk, ook al bak ik er helemaal niks van, maar alles valt te leren. Het zesde uur heb ik college biology en het zevende uur US history.

Het vorige trimester heb ik bijna al mijn vakken af kunnen sluiten met een A (Dit betekent dat het gemiddelde van je cijfers tussen de 90 en 100 % waren.) School hier is toch wel heel wat gemakkelijker als in Nederland.

Ook ging een van de andere uitwisselingen bij mij op school waarmee ik veel mee op trok naar huis deze week, snik snik. Hij had er voor gekozen om maar een triester te blijven, erg jammer! We waren als verrassing met een hoop vrienden van hem naar Buffalo Wild Wings geweest (een restaurant) en hij wist van niks dus het was erg leuk z'n reactie te zien.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden deze blog te lezen,

tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Mooie blog Jenske,fijn dat je daar ook veel leuks en minder leuk(kalkoen) mag meemaken,en nu samen met je nieuwe fam. en vrienden daar op weg naar kerstmis. Liefs en knuf van Opa en Oma

Tilly

Leuk om je verhalen iedere keer weer te lezen. Ik merk dat het leven in Amerika toch ietsje anders geregeld is dan in ons land. Een hele belevenis dat allemaal mee te mogen maken. En nu op naar de kersttijd, veel lichtjes. feestjes en natuurlijk lekker eten ????Hele gezellige feestdagen en ik kijk uit naar je volgende verhaal ???

Ome Leon

Hey Jenn,
Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan. We blijven je volgen hoor. Groetjes One Leon

nel

En? lekkere pepernoten gemaakt?

Tanja

Hey Jenn.
Grappig dat je van kookles niks bakt.....?
Ik heb weer met plezier gelezen!
Fijne kersttijd samen ???
Ho-Ho-Ho

Tante Ine

Fijn dat het beter gaat. Leuke dagen helpen wel. En gezellig zo te horen. Fijne kerstdagen. Veel plezier.

Mieke

Super leuk blog weer om te lezen! Volgend jaar met kerst maak jij de het kerstdiner.... moet goed komen met al die kooklessen ?

Tante monique

Ha meid leuk verhaal en foto's. Koken leer je door te doen al is het niet altijd leuk om te doen ? hoort erbij. Geniet er nog lekker van de kerstsfeer. ??

Tilly.

Hoi Jenske, ik heb weer genoten van je verhaal. En jij geniet daar ook, kei tof, Ik wens je bij deze een HELE FIJNE KERST met de hele bubs daar. Succes meid.

Mark

leuk dat je kalkoen mog snijden en we lezen je verhalen nog altijd je verhalen.
veel plezier nog. Gr. Rudolf het rendier.

Laura

Hoi jenske.

Alvast een GEZELLIGE KERST daar.
En een gelukkig nieuwjaar.
Fijn dat je het daar wel gemakkelijk op school hebt.
Leuk dat je koken.


gr Laura Aniek en Carol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active