jenskebotden.reismee.nl

drugstest op school??

Hee allemaal!!

we zijn intussen weer een tijdje en mijn eerste Amerikaanse halloween verder! Voor halloween heb ik verschillende dingen gedaan. Zo hadden we een school dance, wat heel erg gezellig was. En mijn wiskundeleraar zit in een band en die trad op. Een tijdje geleden vroeg hij aan mij of ik iets in het Nederlands op wilde schrijven.. Ik had op geschreven "Ik beloof bij deze plechtig dat ik zal zingen voor de klas" en dat las hij voor, hij wilde het helaas niet voor de klas doen, maar wel voor de hele school, dus dat was wel een goedmakertje

Ook ben ik gaan bowlen met andere uitwisselingsstudenten uit deze regio, hiervoor moesten we ons ook verkleden. (Het is vergelijkbaar met hoe wij ons zouden verkleden voor carnaval). Mijn gastgezin en ik waren verkleed als de karakters uit de film Moana. Op halloween zelf zijn we gaan trick or treaten (en verkleed gegaan als star wars personages). Dit is eigenlijk iets voor wat jongere kindjes, maar omdat ik het nog nooit gedaan had ging ik maar mee met mijn gastbroertje en zusje en kreeg ik toch nog even mijn childhood experience. En het was nog erg leuk (en lekker) ook!

Een geslaagde halloween dus, eentje om niet meer te vergeten. Want hoewel het mijn eerste Amerikaanse halloween was is het waarschijnlijk ook mijn laatste halloween in Amerika. Tenminste met de mensen hier.

Dat ik dit leven over 7 maanden los moet laten en nooit meer naar dit leven terug kan keren, besefte ik me vandaag voor het eerst tijdens de afsluiting van cross country. We hadden met het team samen een meal en wat uitreikingen. Ook ik heb een certificaat en letter gekregen, hier was ik echt super blij mee. Op het eind was er ook een powerpointpresentatie met foto's. Ik besefte me hoe leuk dit cross country seizoen geweest is, hoeveel leuke dingen we gedaan hebben en hoeveel leuke mensen ik hierdoor heb leren kennen. Het was even een binnenkomertje dat ik dit over een tijdje ook weer achter moet laten.. Dus ik kan maar beter van de komende maanden genieten, in plaats van thuis missen. Want ik kom terug naar huis, maar nooit meer naar hier. Die knop moet ik om zetten, en ik denk dat ik hier vandaag een start mee heb kunnen maken.

Omdat cross country nu dus voorbij is ben ik ook gaan kijken over wat ik nu eventueel kan gaan doen als winter activity. Dus ben ik audities gaan doen voor het dansteam. Je hebt twee niveaus. Namelijk junior varsity en het varsity team. Het is best wel een big deal om het varsity team te halen... and guess what, I DID IT! Ondanks dat heb ik toch besloten om het niet te gaan doen, omdat het elke dag trainen is voor 2.5 uur na school, en dat vond ik een beetje te veel. Dus heb ik me aan gemeld voor art club en ga ik met mijn vriendinnen fitnessen en zwemmen en kan ik hun wat beter leren kennen.

Verder ben ik deze week ook met mijn gastzusje en haar oma en nichtje naar een dinner theater geweest en hebben we de play 'sister act' gezien, het was heel erg mooi! Ook zijn we erna nog gaan shoppen en in een hotel gaan overnachten. Gewoon zomaar, omdat het kan, en dat vond ik helemaal niet erg haha (en natuurlijk hebben we ook nog even in het hotel gezwommen)

Op school beginnen de dingetjes ook al normaal te worden, want nouja.. school blijft toch school. Maar soms gebeuren er toch nog wel gekke dingetjes zoals een lockdown. Dit betekent dat je in je lokaal moet blijven en de deuren op slot worden gedaan omdat er eventueel iemand met een geweer in de school kan zijn. Gelukkig was het maar een oefening, wees maar niet bang haha. Ook wordt er eens per maand een drugstest gedaan op school. Dan komen honden die speciaal getraind zijn door de school te lopen en snuffelen ze of ze ergens drugs kunnen vinden... Dat soort dingetjes verbazen me af en toe nog steeds wel.

Ik merk intussen dat mijn Nederlands ook al wat slechter begint te worden (Wat zullen mijn Nederlands leraren teleurgesteld zijn ) en dat ik in het Engels begin te denken.

Maar genoeg gekkigheid voor vandaag,

tot de volgende blog !! (laat je email-adres achter in het balkje rechtsonder als je een melding wil als ik iets op mij blog plaats)

Groetjes Jenske

(p.s. Het uitproberen van alle oreo koekjes gaat er goed tot nu toe... misschien iets te goed haha)

Reacties

Reacties

Maarten

Hoi Jenske, wat een leuk verhaal. Ik moet meteen aan mijn eigen jeugd denken als ik jouw verhalen en avonturen lees. Ik ben immers opgegroeid in Australie en herken vele dingen. Inderdaad niet te vergelijken met Nederland. It’s just a different way of life. I’m enjoying your story’s though,
We heben afgelopen zaterdag met de Fanfare meegedaan met het gemeentelijk muziektoernooi in Castenray. Predikaat goed !!! Ik was heel tevreden. Mede door jouw leeftijdsgenoten klonk St.Oda weer als een echte Fanfare!!
Nog maar 7 maandjes en je bent alweer terug. Geniet van elk moment!! Dut maak je niet vlug meer mee, dus nog niet aan het denken. Heel veel groetjes van mij en de club !

Opa en Oma

Jenske wij zijn trots op jou,je bent een kanjer. Heel mooi om dat allemaal mee te kunnen en mogen maken. tot weer meid,knuf knuf .......

Oma Julia

Geniet van alles Jenske blij kind,heel knap dat je dat allemaal doet,dikke kus en knuffel van mij.

nel

Ha Jenske, ik lees tussen de regels door dat je het jammer vindt om (pas) over 7 maanden alweer moet vertrekken. Je moet maar zo denken, je kunt over enkele jaren altijd weer je spullen pakken en een reisje richting Amerika maken, loopt niet weg.
Je Nederlands verleer je echt niet, het is je moerstaal, daar ben je mee opgegroeid. Het is wel heel goed dat je al in het Engels denkt. Kan je Engels leraar weer trots op zijn.
Halloween is hier in Venray ook al enkele jaren een hele drukke avond. Ook nu had ik me weer als heks verkleed en konden kinderen bij ons op de bbq marshmallows roosteren. Bijna 850 marshmallows uitgedeeld.

groetjes,
nel

Liliane Beetjens

Gefeiciteerd met het behalen van je certificaat

mama

Jenske, leuk om te lezen!! En natuurlijk gefeliciteerd met je certificaat! Goed bezig.
En ja, je thuis missen is vervelend maar ergens ook wel weer n goed teken. Het mag het genieten van daar niet in de weg staan. Dus GENIET nog zoveel als je kunt van alles wat nog komen gaat samen met je geweldig lieve gastgezin daar.
We zijn zooo trots op je!!
Liefs mama.

Tanja

Ohhhhh nog 7 maanden...... nog 7 maanden kunnen we van je verhalen genieten!
Unbelievable how snel je gaan thinken en writen in een new taal, amazing ?.
Hoe is het met het dansje afgelopen? Cottoneyed Joe? ?
Veul groetekus from Venray ?

Tilly.

Hallo Jenske, fijn om weer wat van je te horen, mooi verhaal weer. Belangrijk is dat je ook geniet! Van harte gefeliciteerd met het behalen van je certificaat. Die nemen ze je niet meer af. Succes bij de Art club, geniet ervan. En wij genieten( hopelijk ) nog van die mooie verhalen! Kanjer, hou je goed je kunt het.Fijn dat het gastgezin je daar ook in steunt! Groetjes vanuit het kalde Venroy. Knuf.

Mark

Gefeliciteerd met je certificaat. En fijn dat het goed gaat in Amerika. Nog 7 maanden en dan kun je alweer terug naar huis maar geef de heimwee ook maar een plaatsje.En fijn dat het goed gaat.
Veel plezier nog in Amerika.

Laura

Hallo Jenske ,gefeliciteerd met je certificaat.Leuk om weer wat van je te horen .Nog 7 maanden en je mag weer naar huis toe. Fijn dat het goed gaat met jou. En je mag ook weer bij ons komen oppassen.nog veel plezier met je vriendinnen daar.We missen je erg.En ik hoop dat je je nieuwen gastgezin leuk vind.

Groetjes van Laura,en dikke knuffel van Aniek en Carol.

Luuk

Leuk om te lezen, zo slecht was het dus niet op Metameer!
Veel plezier nog en geniet er nog van!

Luuk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active