jenskebotden.reismee.nl

Koffers gepakt, en weer uit gepakt

Hee allemaal,

Jaja, je ziet het goed in de titel, ik heb mijn koffers moeten pakken, maar niet om naar huis te gaan... De afgelopen maand is er een hele hoop gebeurt, dus bereid je maar voor op een lang verhaal.

drie weken geleden kreeg ik te horen dat ik naar een ander gastgezin mocht, omdat mijn gastmoeder zwanger is van nummer 6 en een paar andere dingetjes. Mijn heimwee was in deze periode ook toegenomen omdat ik meer contact had met thuis. Gelukkig heb ik wel al vrienden gemaakt op school en zei hebben me er echt door heen gesleurd. We zijn met een paar meiden wat vaker na school en de training leuke dingen gaan doen en zo ook iets closer geworden.

Op dit moment ben ik bij een nieuwe familie. Ze wonen dicht bij school dus ik hoef niet van school te veranderen. Het is een gezin van 5 personen. Je hebt Charlie, de vader. Hij heeft een eigen bedrijf en Mandy dat is mijn gastmoeder. Zei is een dokter. Ze hebben drie kinderen; Kendall (13) (ze zit bij mij op cross country), Sawyer (10) en Finley (6). Ik had met het cross country team gedeeld dat ik naar een ander gezin moest en gevraagd of hun toevallig nog iemand kenden om naar toe te gaan... en dit heeft heel erg goed uit gepakt, er waren zelfs meerdere gezinnen geintereseerd! Wat een luxe. Uiteindelijk heeft mijn communitive representitive dit gezin uit gekozen en daar ben ik erg blij mee!

Het is allemaal nog even wennen maar ik denk dat ik me hier echt thuis kan voelen! Ik heb het in ieder geval al heel erg naar mijn zin hier. En ik denk dat het ook een hele goede match is. We houden namelijk van de zelfde dingen en er staan al wat movie nights gepland. Ook is het 's avonds gezellig aan tafel en wordt er gepraat en gelachen. Dat heb ik echt gemist.

In de tussentijd ben ik ook nog jarig geweest! Wat was het raar om niet thuis jarig te zijn, heel erg dubbelop deze dag. Op de vrijdag ben ik met een paar meiden naar de football game geweest in onze pyjama's, want dat was het thema. En erna hadden ze een mini feestje voor me georganiseerd, dat was heel erg gezellig. We zijn wakker gebleven tot nacht en hebben een sleepover gedaan. De volgende ochtend had ik practice van cross country, dus dat was een kort nachtje haha. (hier onder een foto van onze mooie outfits ;))

Deze zaterdag was ook mijn laatste volledige dag bij het vorige gastgezin. Er was wat familie van hun op bezoek gekomen, dat was erg lief van ze. Ook weten mensen bij mij op school volgends mij allemaal dat ik erg veel van oeros houd en mijn doel is voor dit jaar om alle smaken uit te proberen, dus er hadden een paar mensen speciaal voor mij oreos mee genomen, erg lekker en lief!

Er staat dit weekend ook iets ergs leuks op de planning, ik ga namelijk naar Deluth met cross country! Vrijdag avond vertrekken we met het gezin en slapen we een nachtje in een hotel daar en de volgende dag komt het cross country team ook en blijven we nog een nachtje daar, maar daar vertel ik in de volgende blog over.

Het lijkt me ook wel lang genoeg geweest voor vandaag ;) Hopelijk worden vanaf nu de dingen wat beter, want de afgelopen maand was toch eigenlijk wel een grote nachtmerrie geweest. Maar ik ben me in ieder geval gaan realiseren hoe goed het thuis is en hoe veel ik van iedereen houd. Grappig dat je die dingen pas op zo'n momenten gaat beseffen. Ik hoop deze maand achter me te kunnen laten en een nieuwe start te kunnen maken zodat ik nu echt mezelf hier kan settelen en van mijn high school jaar kan gaan genieten. En zoals papa dan zou zeggen...

"Na regen komt... misschien nog meer regen, maar ooit komt de zon door"

Groetjes Jenske (of Jen)

Reacties

Reacties

Kyra

Super fijn jenske ?

Mieke

Jenske je bent een topper! Zo knap dat je doorzet. Wij zijn trots op je. En nu kan "the American dream " Echt beginnen!

diny rutten.

hallo Jenske .
fijn te horen dat het nu beter gaat met je ik wens je veel geluk bij het nieuwe gast gezin .
jij kunt het wel aan .
groetjes Diny.

Tilly

Hoi Jenske,
Top, hoe je dit allemaal oppakt. Super te lezen dat je in het nieuwe gezin nu lekker loopt en je het naar je zin hebt.

Ga er nu heerlijk van genieten??? Ik wacht je volgende verhaal weer af.

Anny Classens

Hej Jenske, sluit de tijd die achter je ligt maar gauw af en maak een nieuwe start.
Ik hoop dat dit het nieuwe begin is van een fantastische tijd voor jou.
Knap hoe je je er door heen hebt geslagen!!
groetjes Anny

pappa

hoi Jenske, Ik ben trots op jouw hoe jij je overal doorheen worstelt!!! super.
Nu volop gaan genieten en veel succes met alle smaken oeros.

liefs Pappa

nel

Deze nare ervaring gauw afsluiten, maar het is ook een ervaring die je vormt. Vergeet deze periode niet, waardoor je inderdaad kunt waarderen wat je hebt, in de US en thuis in de Vredepeel. Dat is tenslotte ook een van de doelen, als je besluit om huis en haard voor een jaar te verlaten. Levenservaring opdoen. Zo te horen heb je al een heel belangrijke opgedaan.

Romyy ❤️

Schatt ben trots! Hou van je

Tamara

Wauw meid, wat een verhaal. Maar gelukkig een nieuwe start nu, met een nieuw gezin en nieuwe herinneringen aan deze reis. Geniet er nu maar lekker van, dat heb je dubbel en dwars verdiend.

Tilly.

Lieve Jenske, wat een positief bericht. Hopelijk gaat het een top jaar worden in het nieuw gezin. Geniet ervan, fijn om te horen dat het beter gaat. Je kunt het, en heel veel succes. Groetjes Tilly.

Tilly.

P.S. Kei leuke foto's, vooral daar in je PIAMA, hi hi.

Greet

Go Girl vechtertje je mag trots zijn op jezelf op geven NO WAY❤

Renate

Jenske wat ontzettend knap dat je zo hebt doorgezet. Je hebt de situatie niet geaccepteerd en veranderd. Echt super! Vanaf hier kan het alleen maar leuker worden. Heel plezier Een geniet.. je hebt het verdient!! Groetjes Renaat xx

Engel Hopman

Dat is Botden-karakter !! Goed zo,doorgaan.

Petra Janssen

Wat top Jenske.
Je mag trots zijn op jezelf.
Hopelijk ga nu een fijne tijd tegemoet maar het klinkt allemaal veelbelovend.

Richard de la Roy

Goede keuzes maken, erover praten of schrijven helpt jou goed op weg. Jij zet in ieder geval goede stappen voorwaarts. Door dit te doen en te ervaren komt de rest ook weer goed. Veel plezier en ook ik zal af en toe berichtjes lezen.

Petra de la Roy

Nou dat was een lang berichtje... maar super om te lezen dat het nu beter met je gaat.
Geniet van alles!!
Je bent een topperje?

Opa en Oma

Hoi Kekkie
We krijgen de kriebels nu we jou verhaal lezen,wat heb je toch veel meegemaakt, maar hopelijk gaat het voor jou nu leuker worden bij jou nieuw gastgezin.
Wij zijn trots op jou en leven met je mee.
Liefs en groetjes van
Opa en Oma.

Jantje

Ha Jenske,
Fijn dat je nu in een nieuw gezin bent gekomen.
Wat knap dat je hebt doorgezet, je bent een echte volhouder (ik ken je niet anders).
Probeer er dus, zoveel als mogelijk, van te genieten.
Ga ervoor, je kunt het en het gaat je zeker lukken.
En denk eraan: de zon schijnt elke dag, ook voor jou!

Liefs en een dikke knuffel,
Jantje Cruijsberg

Karin (nagels)

Hallo Jenske, ik ben niet vaak met FB bezig, zag nu de 2e keer een verhaal van je.. leuk dat je een blog bijhoud!!! Leuk voor de thuisblijvers! Meisje toch..wat een levenservaring..niet bijzonder positief maar wel verrijkend.. ik zei toen “stom kind” (grappige manier) omdat je je ouders jou zo zou gaan laten missen, ik geloof dat jij je ouders net zo hard gemist hebt..ga nu lekker genieten van je school, familie en vrienden en ben blij met wat er thuis op je wacht.. heerlijk nu dat je zo goed beseft wat voor waardevolle familie je hebt!!! Dag lief kind ?tot in de salon !!!

Marion

Och meis, wat een ervaringen doe je op. Character building stuff!!!!! Zeggen de Engelsen dan. Voor t thuisfront ook moeilijk. Super knap hoe je je er doorheen hebt geslagen. Daar mag je terecht trots op zijn.
En nu heerlijk gaan genieten!! Mooie herinneringen maken met mensen die je begrijpen en waar je een klik mee hebt. Heel veel plezier in "the land of hope and glory"

Marianne Bouwhuis

Hoi Jenske,
Wat een verhaal! Tjee, ik kan me goed voorstellen dat het een spannende tijd voor je is! Maar je doet het toch maar wel even!
Geniet van je tijd in Amerika. Volgens mij heb je al veel leuke en interessante mensen ontmoet.
Veel plezier en ik lees met regelmaat je leuke berichten!!!
Groetjes van je 'oude' juf Nederlands

tante bertie

hallo jenske,
petje af voor hoe jij je er door hebt geslagen. vooruit kijken en die eerste maand snel achter je laten. geniet van de komende maanden.

mark

veel plezier bij het nieuwe gastgezin en fijn dat het goed is gekomen.
groetjes mark.

Mirjam Holtman

Hallo Jenske,
Wat leuk om je verhalen te lezen en je hebt al heel wat meegemaakt. Dit zijn ervaringen die je niet meer vergeet. Soms duurt het even voordat dingen echt goed gaan en ik hoop dat je een hele fijne tijd gaat hebben bij je nieuwe gastgezin.
Veel groetjes van Mirjam (Metameer)

Tanja

Zo knap hoe jij het zo positief ziet! Uiteindelijk heeft dit zo “moeten gebeuren”. Het maakt je alleen aar sterker meid. Geniet van alles wat er nog op je USA-pad komt!
Ik kijk uit naar je volgende blog ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active