jenskebotden.reismee.nl

De eerste week zit er op

Inmiddels ben ik al ruim een week bij mijn gastgezin. Er zijn me wel alvast wat verschillen op gevallen. Ten eerste, mensen zijn hier zo enthousiast! Ik heb al een paar keer mee gemaakt dat als je iemand verteld van dat je een Exchange student bent dat ze je heel veel dingen willen laten zien van hun cultuur, ookal heb je ze pas net ontmoet. Ten tweede, geen idee waarom maar heel veel mensen denken dat Noorwegen en Nederland iets met elkaar te maken hebben. En de meeste kennen Nederland niet maar amsterdam wel dus zeg ik maar dat ik in de buurt van Amsterdam woon. Laatst was er ook iemand die dacht dat de zon in Nederland smiddags op moest komen omdat die in Amerika al s'ochtends op kwam en de zon nu eenmaal niet op twee plaatsen te gelijkertijd kan zijn. Ik heb haar de tijdzones uit proberen te leggen, maar volgendsmij snapte ze het erna nog steeds niet echt.

Dingen als het geloof staat veel meer centraal hier, zo bidden we elke dag voor het eten en lezen ze elkaar voor uit te Bijbel en gaan we elke zondag naar de kerk. Dit is wel wat anders als hoe de kerk in Nederland is. Hier zingen ze veel meer (en geloof me, sommige mensen gaan hier helemaal in op).

De afgelopen week is alleen niet makkelijk geweest, voornamelijk omdat ik nog niemand ken buiten het gastgezin om en je eigenlijk nergens heen kunt omdat je in the middle of nowhere zit hier.

Maar hopelijk wordt dit beter als school (morgen) begint. Ik ken al een paar meiden van school door cross country (ik had daar vandaag mijn eerste practice van en t was echt super leuk, iedereen is zo aardig en geïnteresseerd. Dus er staat al een fooballgame en een paar Mexicaanse restaurants op de planning. En morgen willen ze me verschillende soorten Oreos laten proberen. En dan specifiek de Oreos met de vreemde smaakjes, ik ben benieuwd ?)

Ook heb ik deze week mijn vakken uit moeten kiezen. Deze periode heb ik us history, advanced algabra, English, science, fitness en graphic design als vakken. Dus dit is wel een beetje anders (en leuker) als de Nederlandse vakken. Maar omdat ik op het eind van het zo genaamde school district woon wordt ik als eerste op gehaald met de schoolbus, om half 7 al en cross country is elke dag na school tot vijf uur, dus dat worden wel lang dagen. Maar ik kijk er wel naar uit.

Hopelijk heb ik over een weekje iets meer en wat interessantere dingen te vertellen, dus ik houd jullie op de hoogte!


Reacties

Reacties

Ome Michel

Hey Jenske,

Fijn om weer wat van je te horen, veel succes vandaag je eerste schooldag :-)

groetjes
Michel

Tessa

Jammer dat het begin wat minder is verlopen, maar dat komt vast wel goed. Nu begint het echte leven. De hele dag naar school. Heel veel succes en plezier je eerste schooldag.

Liefs Tessa

Tante monique

Hé meid mooi verhaal. Ben heel benieuwd hoe je school zult gaan vinden. Dat Amerikanen alleen Amsterdam kennen valt wel tegen maar ik had eigenlijk niet anders verwacht. Hoop dat school leuk wordt en dat je kunt wennen aan zo vroeg vertrekken en lange dag maken. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs xxx

Ome Leon

Succes met je eerste dag Jenske.
Greetings from your uncle Leon

Kim vd Broek

Leuk Jenske!!
Veel plezier daar en succes op je eerste schooldag:)

RIan

leuk je zo te volgen Jenske!
ben benieuwd hoe het gaat op school.
In ieder geval veel plezier.

Maria Sanders

Hoi Jenske, wat leuk dat we op deze manier je kunnen volgen en je verhalen kunnen lezen. Suc6 en veel plezier op je eerste schooldag.

Karin

Wat leuk die verhalen Jenske! En het is pas net begonnen :-) Veel plezier op je eerste schooldag!

Mieke

Hey Jenske heel veel succes en ontzettend veel plezier op school. Nu begint het echte highschool leven.

Romyy❤️

Heeyy jenskee veel plezierr op je nieuwe school!! Ik zie vanzelf wel snapchats? Xxx romyy loveuu

Tanja

Ja er zitten vreemde tussen bij die Amerikanen hahaha.
Show them maar eens waar Vriëdepiël ligt ??
Veel succes op je eerste schooldag.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active