jenskebotden.reismee.nl

New York

Op 23 augustus was het eindelijk zo ver, ik vertrok naar Amerika ! We moesten op Schiphol verzamelen met andere Exchange students want we vliegen samen naar Frankfurt en vanuit daar naar New York. Mijn vlucht van Frankfurt naar New York was overboekt dus kreeg ik een upgrade, das was opzich niet heel vervelend ?.

We kwamen rond de middag aan in newark en werden toen naar ons hotel gebracht. Ik mocht mijn kamer delen met drie andere meiden en het klikte gelijk. Die avond hebben we een pizza buffet gehad en zijn we nog heel eventjes gaan zwemmen.

De volgende ochtend waren we op tijd wakker door de jetlag en hoorde we iets in de badkamer... Er kwam allemaal waren uit het plafond dus kregen we een nieuwe kamer met balkon. Daarna konden we dat eindelijk new York in. Wat was dit fascinerend!! Alles was zo groot. Er was een tour guide Mee die allerlei dingen over de stad kon vertellen en we zijn onder andere naar central Parc en Times square geweest. S'avonds hebben we nog gegeten bij t hardrock café en nog gaan zwemmen.

De dag erna zijn we weer de stad in gegaan en hebben we t Vrijheidsbeeld, coney island en the 9/11 memorial gezien. Het was een hele gezellige dag.

Dan was t savonds toch tijd om de koffers te pakken na een leuke (wat er van mij wel meer mogen zijn ?)paar dagen new York.

S'ochtends was t tijd om afscheid te nemen van elkaar en vlogen we naar t gastgezin. Gelukkig hoefde ik niet alleen te vliegen want een van de andere Exchange students gaat ook naar minnesota.

Inmiddels ben ik al een dag bij t gastgezin. Ze wonen op een mooie boerderij met veel weilanden. De drukte is even wennen met vijf kinderen maar dit komt wel goed. Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest (dit is in de gymzaal van mijn high school dus ik heb de school al een beetje kunnen zien)

Ik hoef 6 september pas naar school dus heb nog even om te wennen aan het Amerikaanse leven.


Hierbij sluit ik mijn verhaaltje af en hopelijk kan ik snel weer iets posten ?

Reacties

Reacties

Tante monique

Mooi verhaal. Fijn om te lezen dat het mooi en gezellig ingericht.xxxx

Oma Julia

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog blij kind en geniet ervan. Love you xxx

Tanja

New York klinkt echt gaaf!
Je schrijft leuk, ik leef helemaal mee ?
Geef het de tijd om te wennen bij je gastgezin, jou kennende komt dat helemaal goed.
Greetzzzzz

Monika

Wauw!! Wereldreiziger? Super dat je goed aangekomen bent en dat het tot nu toe allemaal goed gaat! Wel fijn dat je nog even kunt wennen daar voor je naar school gaat! We lezen het wel weer?

Maarten

Leuk om te horen !,! Je hebt in iedergeval een prima start. Veel plezier

Wesley

Leuk verhaal jenske :)
Alvast veel succes op je highschool !!

Ps. Vergeet je de stroopwafels niet ;)

Marion

Mooi verhaal Jenske. New York klinkt amazing ?. Het zal zeker even schakelen zijn bij je gast gezin, maar met een beetje tijd gaat dat helemaal lukken. One day at a time and have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active