jenskebotden.reismee.nl

Gastgezin!

Het is al een tijdje geleden dat ik me aanmeldde bij Travel active om een high school jaar te gaan doen. Ik heb hiervoor een uitgebreid aanmeldingspakket moeten invullen, een test moeten maken en een Engelstalig interview gehad. Nadat dit allemaal afgrond was kwam ik op de Ayusa site te staan. Dit is de site waar Amerikaanse gezinnen de profielen van de uitwisselingsstudenten kunnen bekijken. Je moet hiervoor iets over jezelf vertellen, er staat gaat foto van jezelf bij omdat de gastgezinnen dan op uiterlijk kunnen oordelen. (ook al gaat het niet bewust.)

Ik kreeg te horen van de organisatie dat het gemiddeld drie maanden duurt voordat er een gastgezin voor je is. Echter was ik al na vijf dagen van de site af gehaald, dit betekent dat er iemand in jou geïnteresseerd is en er wordt gekeken of de school buitenlandse studenten aan neemt. Nadat ik ongeveer drie weken in spanning heb gewacht kreeg ik het verlossende telefoontje dat ik een gastgezin heb.

Mijn gastgezin woont in het plaatsje Plato, in de staat Minnesota. Het is een groot gezin. Het bestaat uit 5 kinderen tussen de leeftijd 11 en 1, en uit Matt (34) en Amy (31). Ze wonen op en boerderij met veel dieren. Ik heb al contact met ze gehad en het lijken me hele aardige mensen! Ik zal volgend jaar naar de school Glencoe Sliver Lake gaan. Het weer in Minnesota zal wel wennen zijn, het kan er namelijk -35 graden Celsius worden in de winter en in de zomer rond de 40 graden.

Ik verheug me al op mijn uitwisselingsjaar, ook al is duurt het nog even voordat het 26 augustus is. Maar ik moet eerst maar eens zorgen dat ik mijn examens ga halen.

Groetjes,

Jenske

(ps. je kunt je e-mail in de maillijst (balkje aan de zijkant) achterlaten, dan krijg je een mail wanneer ik weer een nieuwe blog gepost heb)

Reacties

Reacties

Opa en Oma.

Wij vinden het kei leuk, maar ook spannend

Peter en mieke

Nu wordt het toch echt spannend Jenske!! Heel veel succes met je examens.. Maar dat gaat je vast lukken!

Mama

Hartsikke leuk Jenske. Ook wij vinden het spannend maar zijn ook erg benieuwd naar alle ervaringen. Nog ff je dit schooljaar mooi afsluiten en dan is het zover. Suc6 meid, gaat je vast lukken.

Kim

Hoihoi,
Leuk dat je een gastgezin hebt! Ik ga volgend jaar ook naar Amerika, misschien leuk om af en toe contact te hebben? Groetjes, Kim

amke

Veel succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active